2013-01-24

Planiranje kao hobi

Već i ptice na grani znaju da ja uživam u planiranju svega i svačega u detalje i da svakodnevno radim svakakve liste. Vodim se mišlju da je planiranje samo prvi korak na putu do uspjeha i onom da "pametni pišu a glupi pamte". Planiranje je nešto u čemu svakodnevno uživam, bilo da se radi o planiranju obaveza za cijeli tjedan ili za idući dan, bilo da se radi o planiranju nekog slavlja, putovanja i slično.


Mišljenja sam da nam planiranje unaprijed uvelike olakšava obavljanje svega što smo si pripremili određeni dan. Iako, i sama često shvatim da se na mojoj to-do listi za određeni dan nalazi puno previše aktivnosti koje znam da neću stići riješiti. Ali nije mi to problem, onda samo prebacim tu aktivnost za slijedeći dan i opet uživam u planiranju. Znam dosta ljudi koji ne vole raditi popise, bilježiti ideje, planirati aktivnosti i kojima je sve to na neki način smiješno. No ja to volim i uvijek ću planirati sve u detalje. Znam da nije sve moguće unaprijed isplanirati, ali te neke svakodnevne aktivnosti i poslove mi je i više nego korisno na taj način planirati. Često znam čuti i da je bolje planirati sve na računalu budući da postoji puno programa za izradu to-do lista i planiranje aktivnosti. I sama sam isprobala mnoštvo tih alata ali kako su mi bitni i dizajn aplikacije i njezine funkcionalnosti, naravno, ni jedna mi se nije svidjela. Kod programskih alata takve vrste ne volim kad imaju hrpu bespotrebnih funkcionalnosti koje znam da nikad neću koristiti. A kad je sve u redu sa strane funkcionalnosti, onda je problem u dizajnu. Osoba sam koja ne može koristiti nešto što joj se s estetske strane nimalo ne sviđa. S obzirom na to da se bavim i grafičkim i web dizajnom, imam oko za te neke detalje i ne mogu si pomoći. Znam da možda nije to sve toliko bitno ali ja to ne mogu gledati i onda jednostavno odustanem od aplikacije. Isti je slučaj i s web stranicama :) no to sad nije tema.


Kad su u pitanju alati za planiranje, mogu preporučiti dva alata koji su koliko toliko u redu, barem meni. Prvi je Swift To-Do List Lite. To je mali besplatni programčić koji nema puno previše funkcija, solidno izgleda i koristila sam ga neko vrijeme baš zbog njegove jednostavnosti. Nije ništa posebno ali u moru sličnih programa sasvim je zadovoljavajuće radio ono čemu je namijenjen.


Nakon tog programčića pa sve do nedavno koristila sam samo rokovnike i papire, ali sad uz rokovnike koristim još jednu aplikaciju koja mi je korisna jer postoji i verzija za smartphone i to je glavni razlog zašto sam joj dala priliku. Riječ je o aplikaciji Wunderlist koju možete koristiti i na računalu i na svom mobitelu. Kad unesete neku aktivnost ili napravite neku listu na smartphoneu vrlo jednostavno možete sinkronizirati aplikaciju koju imate na mobitelu s onom na računalu i obrnuto. Tako da je ovo vrlo korisna aplikacija za slučaj dok nemate svoj rokovnik kod sebe ili ste negdje na putu. Mislim da je za mene ovo najbolja aplikacija za planiranje od svih na koje sam do sad naišla, uzmemo li u obzir one koje su svima dostupne besplatno za skidanje.


Inače, kod kuće imam hrpu rokovnika i više me ne zadovoljavaju oni obični već sad želim nešto više. Planiranje putem aplikacija također nije ono što me ispunjava. Pokazala sam vam ono što s te strane najviše zadovoljava moje potrebe ali ništa nije toliko dobro koliko planiranje na listu papira. Lijepo navečer prije spavanja legnem, uzmem rokovnik u ruke i krenem. Nekad navečer nemam snage za ništa ali si unatoč tome isplaniram sve za idući dan. Osim kad sam bolesna kao ovih dana, onda je to iznimka. Mogla bih čak reći da je bezazleno planiranje već postalo moj svakodnevni hobi. Planirajući tako svoje dane shvatila sam da je i planiranje događaja poput vjenčanja nešto čime bih se jednog dana voljela baviti. Zato mi nije jasno kako nekima može biti besmisleno planirati obaveze kad sve to može prerasti u jako lijep posao ako za to imaš strpljenja i ljubavi.

U zadnje vrijeme kod nas je moguće naručiti sve više različitih rokovnika. Nismo više osuđeni samo na one obične, bez šarma kako ja to volim reći. Sad su tu brojni rokovnici s divno dizajniranim koricama i s krasno uređenjom unutrašnjošću poput Ženskog rokovnika, Viva Kreativa rokovnika i mnogih drugih. Već ste mogli pogoditi da je meni trenutno jedan posebno drag. Viva Kreativa me tokom jednog nedavnog darivanja obradovala predivnim rokovnikom. Otkad je stigao u moje ruke ja sam zaboravila sve ostale koje posjedujem i sad se večerima družim samo s njim :). Na slikama možete vidjeti kako rokovnik izgleda a ja bih samo dodala da je poseban po tome što je namijenjen kreativcima. Dio koji me u rokovniku posebno oduševio odnosi se na DIY tutorijale koji su ubačeni u sadržaj. Već sam zahvaljujući tim tutorijalima dobila nekoliko ideja i nadam se da ću ih uspjeti realizirati. Obradovala sam se i dijelu za planiranje projekata. Kako ću ove godine odseliti od kuće i uređivati stan s dragim, već vidim gdje će mi taj dio i više nego poslužiti. Da ne duljim više, reći ću samo da je rokovnik ispunio sva moja očekivanja i jedino što bih voljela je da posljednji dio za bilješke ima puno puno više stranica jer ih ja ispunjavam brzinom munje :). Uživajte u slikama, slike ipak govore za sebe.







Što mislite o Viva Kreativa rokovniku? Jeste li već čuli za Viva kreativu? Jeste li možda već nabavili njihov rokovnik ili koristite neki drugi kojim ste zadovoljni? Volite li kao ja planirati sve i svašta ili ste tip osobe koja nije sklona planiranju i organiziranju svoje svakodnevnice na taj način? Koristite li kakve programske alate za planiranje (ako da, koje) ili ste poput mene skloniji papiru i rokovnicima?


Izvori: Slika1, Slika2, Slika3, Slika4

0 komentari:

Objavi komentar