2012-06-10

Vjenčanje iz snova

Danas se uvelike raspravlja o važnosti vjenčanja odnosno ulaska u brak te je nekima brak ispunjenje svih želja i snova a drugima samo puka formalnost. Kako god bilo, vjerujem da smo se sve mi, bar jednom u životu, uhvatile kako sanjamo naše savršeno vjenčanje - vjenčanje iz snova. Kao male smo sanjale jedno, sad kad smo odrasle sanjamo, ili bolje rečeno želimo, nešto sasvim drugo.

Kad danas odem na neko tradicionalno vjenčanje, pitam se, što je sve to mladencima trebalo. Shvaćam da se naše želje razlikuju ali kad se samo sjetim vjenčanja koje traje dva dana, dođe mi da ostanem doma. Ne mogu zamisliti da mi danas na svadbu dođe 200-tinjak ljudi i onda kad se sjetim još svih onih tradicija koje su bile i dio vjenčanja naših roditelja, baka i djedova, dođe mi da se ne ženim (jednog dana). Često čujem mladence kako govore da jedva čekaju da svadba završi, a zar ne bi to trebao biti dan kojemu se veseliš, kojega nestrpljivo i opušteno iščekuješ? Žalosno je kad vjenčanje mladencima postane muka, obaveza i kad im kao uspomena ostane cijeli niz tradicija i gluposti koje nisu željeli. I još mi je najzabavnije, kad se rodbina miješa u to kako bi nečije vjenčanje trebalo izgledati.  
 

Hvala Bogu, danas polako nestaju tradicionalna vjenčanja i sve se više priklanjamo nešto modernijim i opuštenijim vjenčanjima. Iako, i dalje se jako puno ljudi odlučuje za tradicionalna vjenčanja - no želim reći, da danas više nije "tabu" ni čudno kad nečije vjenčanje nije poput onih koja su bila u doba naših roditelja, i njihovih roditelja, i tako redom.

Razmišljajući o vjenčanju, većinom znam što i kako želim. I neću dozvoliti da me itko nagovori na nešto drugačije - jer bit će to moje vjenčanje. Meni neće biti cilj pokazati se kao nekima koji od vjenčanja rade cirkuse. Kroz nekoliko ideja koje se meni sviđaju, pokazat ću vam kakvo vjenčanje želim jednog dana pa možda i vi poželite isto :).

150 Gosti - ne, ne! 

U mojoj široj rodbini ima ljudi koji ne prihvaćaju pojam malog ili nikakvog vjenčanja. Govore oni meni, da trebam pozvati svu rodbinu, da trebam imati ovo i ono, a ja samo kažem - nema šanse. Moje će vjenčanje biti malo da manje ne može biti. Bit ćemo tu samo ja i moj dragi jer ipak, bez nas vjenčanje nije moguće :), a osim nas pozvat ćemo moje i njegove roditelje, braću i sestre i naravno vjenčane kumove. Jedino o čemu još razmišljamo, je mala, najobičnija večera, bez benda, njihovih dobacivanja i drugih gluposti, na koju bi pozvali osim roditelja, braće i vjenčanih kumova, još i firmane i krsne kumove i bake i djedove. I to je to.


Crkva ili priroda?

Želja nam je vjenčati se na otvorenom, u prirodi. Ne znamo još točnu lokaciju, no meni se sviđa vjenčanje na Plitvičkim jezerima ili negdje uz more. To su mi trenutne ideje, a možda smislim i neku bolju lokaciju. Ne želim ništa uobičajeno, zašto bih se udala u crkvi u kojoj se udaju svi. No budući da su sve to još uvijek samo ideje, ne znam ništa o organizaciji vjenčanja u prirodi, o cijenama, da li je potrebna kakva dozvola iz župe u koju spadamo i slično. No bit će vremena i da se to istraži. 



Medeni mjesec?

Medeni mjesec je obavezan. Ja ću rađe uštedjeti na organizaciji ogromnog i skupog pira za 200 ljudi i te ću novce potrošiti na nešto što ja i dragi više volimo - putovanje. Isplanirat ćemo si sve tako da radimo samo ono što volimo i da izbjegnemo sve što nam se ne sviđa - jer to je jedini način da ovo stvarno bude vjenčanje iz snova a ne tlaka i napor čiji ćemo kraj jedva čekati. Možda će to biti neka inozemna destinacija, možda će to biti Jadran, ovisi kakve ćemo imati mogućnosti. 


Vjenčanica i make up?

Iako vjenčanja praktički i neće biti, biti će to intimni obred u krugu najbližih članova obitelji, vjenčanica će tu svakako biti. Iako je to samo jedan dan u životu, vjenčanica je obavezna. I već u glavi zamišljam kakva bi mogla biti. Znam da mora biti posebna i drugačija od ostalih. Kad sad negdje vidim fotke mladenki, često se upitam što im je bilo da su se tako obukle. Ne znam da li je to kod nas tako loša ponuda vjenčanica ili je sve to samo zato što se naši ukusi razlikuju, no ipak često ne mogu shvatiti kako netko ne zna što je lijepo. No, neću sad o drugima, ja ću otići i malo dalje ili ću ju dati šivati ali bit će to vjenčanica za pamćenje. U  mislima su mi i šljokice i dijamantići, i sve me strah što ću na kraju smisliti. Što se make up-a tiče, u obzir ne dolazi neutralan, gotovo nevidljiv make up već ljubičaste i zlatne nijanse, a možda do onda još i promijenim želje. Ali mora to biti neki jači, neobičan make up. Noktići neće biti obični, francuska manikura - ne, ne.. ja ću baš imati neku ludu manikuru (nadam se da ću naći nešto fora što će se uklapati u cjelokupni stajling). Želim da moji noktići vrište. Neću pretjerivati, ali neću biti tipična nevjesta, to nikako :). I ne smijem zaboraviti nakit!


Frizura?

Što se tiče frizure, ne želim one ozbiljne punđice kao ni običnu raspuštenu kosu. Mislim, kosa će biti raspuštena, ali ima toliko divnih i lijepih frizura koje se vrlo jednostavno mogu napraviti i začiniti cijeli look da bi bilo šteta ne iskoristiti tu priliku. Na zadnje dvije svečanosti na kojima sam bila, mislim da sam bila jedina s frizurom. Većina cura imala je običnu raspuštenu kosu ili konjski rep i to je to. Sviđaju se meni i takve frizure, ali ja imam toliko ideja da bi mi bilo žao ne napraviti ništa. Ne mora to biti ništa komplicirano, ne želim izgledati ni načićkano ni prenapadno, bit će to i dalje nešto jednostavno, ali i frizura koju će svi htjeti nositi. Na zadnjem vjenčanju kojem sam prisustvovala, frizura je bila toliko jednostavna a tako efektna da su ju svi komentirali i ispitivali me kako se radi. Što se tiče ukrasa u kosi, u obzir dolazi i neka mala tijara i neki dijamantni rajfić ili nešto slično, ma sigurno će se naći nešto unikatno.


Buket?

Hm, što se cvijeća tiče, nisam baš neki veliki poznavalac, niti vrtlar :), ali ja jako volim tulipane. I ne znam da li bi imalo smisla raditi buket od tulipana i da li bi to dobro izgledalo, ali možda probam. Ruže također volim pa bi možda i njih mogla kombinirati. A od ostalog cvijeća, morat ću poslušati preporuke i istražiti još malo to područje. Što kažete na tulipane? Mislite da ima smisla i da bi moglo to dobro izgledati?? I mislim da bi u buket s tulipanima još dodala neke dekorativne kristaliće.


Pokloni svatovima?

Tradicionalno svatovi oko ponoći dobivaju fotografiju mladenaca. Tu bih tradiciju sačuvala, ali ću ju malo promijeniti. Poklončiće će dobiti obitelj, braća i kumovi, a bude li tu i manja večera, onda ćemo isto pokloniti i njima. No najbitnije je to da želim poklončiće napraviti sama, jedino što ne mogu je razviti slike i to će morati fotograf a ostalo želim da bude mojih ruku djelo. Što se tiče te tradicionalne fotke u ponoć, znate svi u kojem se obliku dobiva, ja sam zamislila našu fotografiju u okviru koji ću sama napraviti i na čiju bi stražnju stranu mogla napisati neku posvetu ili nešto slično. Okvir s fotografijom je dakle riješen. Osim fotke, htjela bi svojim "mnogobrojnim" gostima napraviti još par sitnica, neke zahvalnice i tako nešto, ali to još nisam sve u detalje razradila. Znam samo da ću im napraviti još nešto unikatno za uspomenu.


Pozivnice?

Pozivnice za vjenčanje, bez obzira na broj ljudi, također ću napraviti sama. Kao što sam rekla kad sam pričala o poklonima za svatove, napravit ću nešto služeći se svojom kreativnošću. I naravno, neću sve to raditi sama jer ne želim platiti za to nego zato što će tako moje vjenčanje biti još bliže vjenčanju iz snova.


Dekoracija mjesta vjenčanja

Bez obzira na to gdje će biti vjenčanje - u prirodi ili crkvi - dekoracije nekakve mora biti. Neki ne obraćaju pažnju na sve to i možda će reći da je sve to bespotrebno ali ja patim na detalje i svaki detalj mora biti savršen. I točka. Kad na nečijem vjenčanju vidim samo mašnice na klupama u crkvi i kad je to sve - meni to nije dovoljno maštovito. Put kojim dolazim do svog mladenca, do svog dragog, mora biti dekoriran na neki moj zamišljeni način. Ako će vjenčanje biti u prirodi, mogućnosti su mi neograničene. A ako ću imati i u nekom restoranu večeru koju sam spominjala, taj stol želim dekorirati opet sama, ukrasima koje ću sama napraviti. 


Torta i kolači?

Iako neće biti tipičnog pira, i bez obzira na to koliko nas malo bude, torte i kolača treba biti! Torta bi najvjerojatnije mogla biti na varijaciju ledenog vjetra kojeg obožavam, i to s jagodama, bananama i možda još kojim voćem. Za tortu još nisam sigurna da li ću ju raditi sama ili ne, ali željela bih i to. Isto tako i kolače.. iako još imam dosta  vremena za isprobavanje raznih recepata pa da nađem one koji mi se najviše sviđaju. Mislim da bi bilo super poslužiti i neke cool deserte u čašama ili nešto takvo. Ali biti će to i torta i kolači koji će se topiti u ustima i svi će htjeti repete :). I naravno, neće to biti neka obična višekatna torta kao na većini vjenčanja, biti će to torta specifičnog oblika koji ćemo pamtiti.



Prvi ples?

E ovo jedino ne znam kako riješiti. Problem je što ne želimo svatove nego maksimalno malu večericu s nekoliko ljudi. Tako da u tom slučaju ne bi mogli izvesti neki luđi prvi ples - valcer je tradicionalan pa, pogađate, i to moramo promijeniti. No mislim da ćemo tu svoju ludu koreografiju izvesti sami za sebe, kad ostanemo sami, i dobro se zabaviti. Jer me stvarno nije briga hoće li itko vidjeti taj ples i koreografiju ili nitko, bitno mi je da se mi dobro zabavimo radeći koreografiju i izvodeći ju sebi za dušu.


Nadam se da ništa nisam zaboravila. Ako pak jesam, bit će i drugi dio članka :).

Ja imam tolikooo ideja, ne mogu vam ni opisati što bih sve sama htjela napraviti za svoje vjenčanje iz snova. Iskreno se nadam da ću sve te ideje ostvariti i da ću sve tutorijale, kad dođe vrijeme za to, moći podijeliti s vama. Mislite li da bih stigla napraviti sama sve što sam rekla da želim da bude mojih ruku djelo? 

Inače, čim se sredi moja financijska situacija, počinjem izrađivati razne pozivnice i druge stvarčice za vjenčanja i za druge prilike. Sve ćete to moći naći na blogu, a prema želji i naručiti ako vam se nešto svidi. Naravno, o detaljima ću kad krenem s izradom, ipak je potrebno prvo srediti financije. Držite fige da se sve posloži i da s realizacijom planova krenem što prije.

I na kraju, drage moje, recite mi: kakvo vi vjenčanje sanjate? Da li će biti imalo slično mojemu? Ili još razmišljate i niste sigurne što želite? Jeste li možda više za tradicionalna vjenčanja? Planirate li i vi ponešto napraviti same? Znate li nešto više o organizaciji vjenčanja u prirodi? Što mislite o mojim tulipanima za buket? Kakvi su vaši snovi i želje, ajmo na ženske razgovore :).




0 komentari:

Objavi komentar